Free Shipping from $ 140.00

Shop nu »

temp 44.220.182.198



US

us

test ï

OVER ONS

Een onafhankelijk product gedreven schoenenmerk.

Het combineren van Europese kwaliteit, onderscheidend design, veelzijdigheid en vakmanschap is ons verhaal. VICO werd opgericht met het idee om 'Geklede Sneakers' te creëren.

VICO is geïnspireerd door reizen en door degenen die wij op onze reizen ontmoeten. De merknaam is afgeleid van 'vicus', Latijn voor 'op straat' of 'in de buurt'. Elke buurt heeft zijn eigen verhaal en wij putten uit dit dagelijks leven voor inspiratie. VICO is ook een dorp op het eiland Corsica, waar oprichter Kevin van Wijk zijn beste vakanties doorbracht in zijn jeugd. De reis begon toen.

Door VICO te creëren, willen wij onze klanten bedienen met handgemaakte, veelzijdige schoenen en hun reizen naar nieuwe bestemmingen aangenaam maken.


MOVE FORWARD AND RESIST THE USUAL.

Met vriendelijke groeten, het VICO Team

DESIGN WAARDEN

Vanaf het allereerste begin worden onze design waarden bepaald door een onderscheidend ontwerp, een obsessie met details, comfort en Europese kwaliteit.

GEMAAKT IN EUROPA

VICO is Made in Europe. Ons ontwerp- en ontwikkelingsproces vindt plaats in zowel Nederland (Rotterdam) als Italië (Montebelluna). De schoenen worden handgemaakt in Portugal (Porto). Wij laten ons inspireren door verschillende buurten en inspirerende plekken van over de hele wereld.

VAKMANSCHAP

Onze schoenen zijn handgemaakt in een familiebedrijf in de buurt van Porto in Portugal. Deze familie van schoenmakers maakt al generaties lang schoenen. Deze familie produceert schoenen met dezelfde passie als wij voor creativiteit, authenticiteit en oog voor detail.

MATERIALEN

Onze aanpak voor materialen is eenvoudig: hoogwaardige producten hebben als basis hoogwaardige materialen. We hebben een voorkeur voor natuurlijke materialen in termen van productie, uiterlijk en afwerking. We gebruiken alleen Europees kwaliteitsleer.

DUURZAAMHEID

Wij geloven dat "bewustzijn" niet alleen maar een trend zou moeten zijn. Omdat kleine stapjes een enorm verschil kunnen maken, kunnen we met trots zeggen dat ons voetbed bestaat uit 100% gerecycled materiaal en dat al onze verpakkingen zijn gemaakt van gerecycled materiaal.

Wij kunnen de wereld alleen niet redden, maar wij proberen het wel een beetje beter te maken.

Foto Direct-To-Consumer

DIRECT-TO-CONSUMER

Wij hebben de direct-to-consumer benadering gekozen. Dit betekent dat wij alleen verkopen via onze eigen distributiekanalen, de fysieke VICO-winkel en de online shop.

Door het ontbreken van tussenpersonen kunnen wij nog meer in kwaliteit investeren, terwijl wij de prijzen toegankelijk houden. Door direct-to-consumer te verkopen, vermijden wij traditionele retail mark-ups en geven wij de besparingen aan u door. Wij geloven in verantwoorde voorraadvolumes, geen overproductie en een flexibel productiemodel.

Dus rechtstreeks van de fabriek naar jou. Met directe communicatie en zonder tussenpersonen, denken wij de meeste waarde voor onze klanten te kunnen toevoegen.

MOVEMENT

"A series of organized activities working toward an objective"

Wij hebben "Movement" aan VICO toegevoegd omdat het voor ons om meer is dan het alleen produceren van schoenen en accessoires. Het gaat ook om wat ons inspireert, de bewuste keuzes die wij maken tijdens het productieproces, wie onze schoenen dragen en wat er gebeurt met de schoenen nadat deze zijn gedragen.

Size Chart

MANNEN

EU 40 41 42 43 44 45 46
US 7.5 8.5 9 10 11 11.5 12
UK 6.5 7.5 8 9 10 10.5 11
JAP 25.5 26.5 27 28 28.5 29.5 30

VROUWEN

EU 36 37 38 39 40 41
US 6 6.5 7.5 8.5 9 9.5
UK 3.5 4 5 6 6.5 7
JAP 22 22.5 23.5 24.5 25 25.5